Det ville være let at riste Ralph Lauren og hans proselytter over sagte ild for henholdsvis at sælge og ukritisk leve sig ind i en glamourøs og sentimental drøm. Men det ville også være enøjet. For Ralph Lauren er ikke bare en tomhedskabende markedføringsmaskine. Han og hans firma har vitterligt også et interessant udbud af tøj, sko og tilbehør, hvis man finder fornøjelse i den traditionelle herremode.
Vi så for nogle uger siden Jeppes flotte frakke fra Ralph Lauren, og lidt længere tilbage i tiden demonstrerede billedkunstneren Martin Bigum sin egen stil i Ralph Lauren. Her har vi så den unge mand Martin, der viser fire forskellige stilarter ene og alene baseret på tøj, sko og tilbehør fra Ralph Lauren. Faktisk går Martin ikke i andet end Ralph Lauren.
Nogle læsere vil sikkert finde, at der er for meget efterligning af Ralph Laurens reklameunivers, men tabes personen? Jeg synes det ikke. Der er en leg med former og en flair for at styre dem og twiste dem i sit eget billede på trods af den stærke binding til ét tøjmærke.
Konkurrencen Årets velklædte mand 2015 er tilført nok en dimension med Martins stil.
Foto: Privat
Sorry, men det funker ikke at skrive af fra en reklame, hvilket tydeligt er sket her. For mig mangler der det personlige touch.
Jeppe, “skrive af fra en reklame.” Ikke forstået. Tænker du på Martins påklædning eller den medfølgende tekst. Hvis sidstnævnte, kan jeg garantere for, jeg ikke er i lommen på RL eller nogen anden.
Det var ment i overført betydning ift. den valgte påklædning. Jeg synes du fører en glimrende “a politisk” linie på din side. Stor ros for siden som jeg følger m. glæde.