De er ret gode, drengene, der ejer herretøjsforhandleren The Armoury samt slipseproducenten Drakes. De blander skrædderi og udsøgt ready-to-wear og er meget præcise i deres brug af tøj. Detaljerne er filet omhyggeligt til.
Og så er de ikke dogmatiske. De kan gå i jeans den ene dag og et marineblåt jakkesæt den næste dag. I den forstand er de meget moderne. Tøj vælges efter smag og behag og humør. De sværger ikke troskab til en snæver kategori, fx klassisk tøjstil, men til kvalitet og elegance – hvad der dog ofte fører til variationer over klassiske stilfigurer med engelsk stamtavle, tit iblandet heritage-stil og smart casual.
OK, der er også andre motiver i The Armoury-drengenes tilfælde. De skal jo have vist forskelligt tøj for omgivelserne og funkle stilmæssigt, så der kommer endnu flere kunder i butikken. Men stadigvæk, de repræsenterer et nutidigt fænomen blandt mænd, der går op i beklædning, ved deres hop mellem kategorier. Det vil jeg fastholde.
The Armoury har for ikke længe siden åbnet en butik i New York som supplement til butikken i Hong Kong og deres online-shop. Den bestyrer Jeff ovenfor, forstod jeg.
De bukser, Jeff har på, peger hen mod, hvad vi kommer til at se mere af: opslag på bukserne og høj talje på bukserne. Det vil også åbne for hyppigere brug af seler. Seler fungerer bedst med bukser, der går højt i livet.
Hyttesko – loafers – er allerede udbredt i sommerhalvåret, tillige i Danmark. Ligeså er de bare ankler.
Det er buksernes opslag og taljering, der peger fremad.
Foto: Den velklædte mand
[…] har måske allerede bemærket trenden, der går på stumpebukser og skinbarlige fødder i skoene, typisk lette loafers, fx Guccis klassikere med hestebidslet. Bare fødder i skoene er ikke […]