
De farlige brune farvenuancer
Tone-i-tone, fx med brune farvenuancer, er et populært greb, når tøjdele sættes sammen, som jeg tidligere har skrevet om.
Her sker det med sommertøj. Både jakke og bukser er lette varer med mohair i sig, hvorved de fremtoner med en vis spændstighed. Bukserne har jeg tidligere behandlet her og jakken her.
Er resultatet en smule pænt og kedeligt?
Det kan være. Man kan sige, at tone-i-tone i al sin ufarlighed er lidt farlig. Jeg kender en svensker, der igen og igen bruger brunlige farvenuancer tone-i-tone. I begyndelsen lignede det en konsekvent, gennemført stil. Nu er det blevet tom, glat stil. Uroen, personligheden mangler.
Så tone-i-tone bør nok ses som en tøjstil, man benytter en gang imellem, ikke en daglig løsning.


Absolut top karakter – the way to do it👏
Tak for det, X