Måske er det på tide med et reklamebanner eller to på Stiljournalen. Ikke hvilket som helst reklamebanner, men et, der er i pagt med Stiljournalens univers.
Her er lidt tal fra Google Analytics til potentielle annoncører:
I maj måned 2010 havde Stiljournalen 2.078 besøgende, det vil sige besøg af 2.078 forskellige personer. I alt var der 4.337 besøg i maj. Deraf kom 88 procent fra Danmark. Kortet ovenfor viser de byer/områder, der står for flest besøg i maj.
De besøgende har i gennemsnit befundet sig på Stiljournalen i 2.28 min. og aktiveret i alt 10.443 sidevisninger.
Der er også en del, der abonnerer på et webfeed eller har tilmeldt sig en email med nye indlæg. I maj måned var der i gennemsnit på 222 abonnenter.
Hvem er læserne så? Det er straks sværere at svare på, andet det drejer sig om læsere, der interesserer sig for klassisk herremode. Google Analytics giver dog også nogle indikationer på den front.
Man kan således se, hvilke netværk de besøgende benytter, hvis netværket er registreret. Her viser der sig, at hovedparten af de besøgende, hvor netværket er registreret, er knyttet til uddannelsesinstitutioner, advokatkontorer, revisionsfirmaer, banker, forsikringsselskaber, konsulentfirmaer, flere små private virksomheder og nogle få store private virksomheder og ministerier.
Jeg har ingen klar ide om, hvad tallene kan veksles til i annoncekroner – sikkert ikke mange, men nu er de på bordet.
Om ikke andet håber jeg, at Stiljournalens læsere finder det lidt fornøjeligt at læse om sig selv gennem Google Analytics.
Opdatering for kvartal 3 og 4, 2010, månedstal:
Besøg: 4.678
Besøgende: 2.198
Sidevisninger: 11.211
Gns. tid på websted: 2.43 min.
Abonnenter pr. feed og email (kilde: Feedburner): ca. 250
Opdatering for kvartal 1 og 2, 2011, månedstal:
Opdatering for kvartal 3 og 4, 2011, månedstal:
Abonnenter pr. feed og email (kilde: Feedburner): ca. 380
Kristian skriver
Det kunne være interessant at se, om der er forskel på hvordan dine læsere bruger din blog (aktivitet i tid, frekvens, feeds mm.) fra de forskellige segmenter (geografi eller ansættelsesforhold). Google Analytics giver dig rig mulighed for at bygge dine egne segmenteringsmodeller.
Mvh
Kristian
Nature of Search
http://www.natureofsearch.com