Toneangivende tøjmærker og internationale butikker
Butikkerne finder på. Også til efterår og vinter 2019. Det må de. Der er kvalitetsbevidste mænd derude, der vil se nyt, godt, færdigsyet tøj. Men de er kræsne. Man skal versionere sine nye varer rigtigt. Der skal både være klassik og kreativitet i nye tøjstykker.
Hvordan gør man?
Engelske butikker & mærker som Drake’s og Anglo-Italian rammer noget. S. E. H. Kelly har også fundet et spor, såvel som Carrier Company har det.
Japanske Camoshita, en del af firmaet United Arrows, ser man nu også her og der, fordi klassikeren nyformes på den rigtige, raffinerede måde.
Nogle af de gamle skjortemagere i Jermyn Street har også opgraderet tøjsiden. New & Lingwood, Turnbull & Asser og Budd er i front. Anderson & Sheppards butik med ready-to-wear løfter også niveauet.
Det store spøgelse er internetbutikken Mr Porter. Alle skeler til dem, kopierer fremgangsmåden. Mr Porter håndplukker i stor skala fra nye, gode ready-to-wear-mærker og bedre, mere kendte tøjmærker, men springer dog også meget over. Man har ingen garanti for at blive dækket ind ved at besøge dem. Der er trods alt plads til andre.
I den mere uformelle, coole bydel dukker franske A. P. C. op og det mindre Beige Habilleur. De leverer også ind på efterår og vinter 2019.
Med Danmark i kikkerten kan jeg ikke lade være med at nævne Andersen-Andersen med den gode strik. Den slags er der ikke meget af i Danmark, hvor billigt tøj klarer sig bedst.
Jacob Rievers skriver
Synes også svenske Berg & Berg kan noget. Denne sæsons overfrakke har været særdeles tiltalende. Blandt andet også en meget smuk Raglan.
Torsten skriver
Bestemt
Hans skriver
Jeg vil også slå et slag for engelske Thomas Farthing, der laver nogle rigtigt fine ting.. Man kan se mere på http://www.thomasfarthing.co.uk …